Halep ve Şam Gezisi Notları

Posted by Turgut Ziyal on Tuesday, August 3, 2010 Under: travel

Geçen hafta sonunda 4 günlük bir ziyaret için Halep ve Şam'a gittim. Halep'te bir aydır Şam'da incelemelerde bulunan oğlum ile buluştuk ve sonra Şam'a geçip oradan da Istanbul'a döndük. Istanbul'dan Halep'e direkt THY uçağı var ancak geceyarısından sonra acaip bir saatte varıyor. Alternatif olarak Gaziantep'e veya Antakya'ya gidip oradan halep taksileri ile karayolundan da gidilebilir. Halep'de  Coral Julia Dumna otelinde kaldık, yerel bir zincirin oteli, temiz ve uygun fiyatlı. Kahvaltı dahil gecesine 2 kişi 120 dolar ödedik. Yeri de eski şehre çok yakın, tavsiye ederim. Halep'de eski şehri, Emevi Camiini, Kaleyi, Kapalı Çarşıyı (Souk deniyor ve çok büyük, çok dar, çok kalabalık), Vezir hanını görmenizi tavsiye ederim. Kentte birçok Osmanlı eseri cami, medrese ve han var...Yemek açısından Halep, Antep mutfağı ile Lübnan mutfağının karışımı gibi denilebilir. Burada bir çok eski konağı otel ve lokantaya çevirmişler. Konakların orta avlularının üzerilerini kapatmışlar, burada yemek servisi yapılıyor, bir çoğunda ud çalan bir müzisyen de oluyor. Halep'deki lokantaların isim adres ve telefonlarını buradan bulabilirsiniz. İyi lokantaların hemen hepsi El Cedide denilen hristiyan bölgesinde. En meşhurları Beit Sissi imiş fakat biz gittiğimizde onarımda idi. İlk gece Kasser al Wali (Vali'nin Konağı)isimli bir lokantaya gittik, meze çeşitleri olarak, humus, babaganuş, muhammara, mutabbal, yalancı (bizim zeytinyağlı dolma ama biraz daha farklı yapıyorlar deneyin beğeneceksiniz), kabbah nayeh (kabakla yapılan bir zeytinyağlı meze), kibbe denilen içli köfte ve kibbe sajieh denilen küçük bir tatlı tabağı kadar yuvarlak bir kubbe şeklinde içli köfte, tabule, zeytin salatası (yeşil zeytin, kurutulmuş domates, biber ve zeytinyağı ile yapılıyor tavsiye ederim), roka salatası, lahmacun var, ana yemek olarak da tabii kebap...Halep'de patlıcanlı kebap, Halebi kebap (bizim urfaya benziyor) gibi bizim bildiğimiz çeşitler var, porsiyonlar kallavi ve tadları gayet güzel. Bir de buraya has vişneli kebap var (kebab with cherry) küçük kızartılmış köfteler vişne sosunda geliyor, tabii bayağı tatlı bir yemek, herkesin ağız tadına uymayabilir. İkinci akşam da Cantara isimli bir "italyan" lokantasının terasında yemek yedik ama tabii yine Halep yemekleri...aynı yerde bir öğlen pizza da yiyebilirsiniz. İçki almak isterseniz çok güzel arak var, bizim rakıdan biraz daha tatlı ama tavsiye olunur. Bira olarak da güzel bir Lübnan birası var. Fiyatlar gayet uygun 2 kişi bol yemek ve arak ile bahşiş dahil 1600 Suriye lirasına çıkılabiliyor, yani 35 dolar! Halep'te hemen her yerde Türkçe konuşan birilerine rastlıyorsunuz. Lokantalarda sizin Türk olduğunuzu anladıklarında hemen  Türkçe bilen bir garson geliyor ve siparişleri Türkçe verebiliyorsunuz. Esnaf Türkçe anlıyor. Şehirde Türkmenler ve Ermeniler var bunlar gayet iyi Türkçe konuşuyorlar tabii. Halep'de tavsiye edilecek bir başka lokanta da Wanes lokantası o da El Cedide bölgesinde...

Biz Halep'ten karayolu ile Şam'a geçtik ve arada Kalat El Husn veya Krak des Chaveliers denilen haçlı seferleri sırasında yapılmış Hospitalier şövalyelerinin  merkezi olmuş ve sağlam kalabilmiş en önemli kaleyi gezdik. Yolu oldukça uzatsa da tarihe meraklı iseniz görmenizi tavsiye ederim. Halep'den Şam'a ister uçak ile ister  günün her saati kalkan otobüsler ile gidebilirsiniz.

Şam'da Al Madinah (City Hotel) isimli küçük ama temiz ve uygun fiyatlı bir otelde kaldık. Four Seasons'un çapraz karşısında Cinemacity'nin hemen arkasında, yeri de güzel. Bu otel Trip Advisor'da Suriye otelleri arasında en yüksek puanı almış! İki kişilik oda için kahvaltı dahil gecesine 100 dolar ödedik, fakat aklınızda olsun  kredi kartı almıyor nakit ödemelisiniz.

Hem Halep'de hem Şam'da şehir içinde taksi ile kolay ve ucuz ulaşım mümkün. Taksilerin çoğu eski  ve canavar gibi gidiyorlar, Şam'da Türk olduğumuzu anlayan bir  taksici hemen "oy asiyem" türküsünü çaldı ve Kurtlar Sofrası dizisi hakkında sorular sordu!!!

Şam'da Büyük Emevi Camiini, Hamidiye Çarşısını, Sinan'ın eseri olan Süleymaniye Camiini, Hicaz istasyonunu ve Eski Şehri görmenizi tavsiye ederim. Şam'da sadece bir gece kaldık ve Four Seasons otelinin El Halebi lokantasında yemek yedik. Yemek çeşitleri yine Halep tarzı olmakla beraber gerek tat, gerekse sunum açısından çok mükemmeldi. Yabancı otel olunca fiyatlar daha yüksek tabii, biz 3 kişi bol meze, kebap ve arak için 100 dolar ödedik. Şam'daki lokantaların adres ve telefonları burada var.Şam'da Abu Kamal lokantası da methediliyor ama bizim deneme fırsatımız olmadı.

Halep'de ve Şam'da hediye olarak alabilecek çok bir şey bulamadık hemen herşey bizimkilerle aynı, yine de el işi sedefli kutular, ipekli şallar, tesbihler düşünülebilir, fakat ciddi pazarlık yapmak gerekiyor, neredeyse yarı yarıya fiyat kırabiliyorlar, yine de çıkarken kazıklandım mı diye düşünüyorsunuz, ama  fiyatlar o kadar ucuz ki. kazıklansanız da olur..Unutmayın havalanında duty-freedeki içki fiyatları da çok ucuz....

Hazır Suriye ile aramız bu kadar iyi iken ve vize yok ilken siz de bir Halep'e uzanın isterseniz....

In : travel

Tags: halep aleppo şam damascus
blog comments powered by Disqus

Hakkımda

Turgut Yemek yapmasını ve yemesini seven biri..... blog hakkındaki görüşlerinizi ve hertürlü sorunuzu bana yazabilirsiniz: tzmails-tz@yahoo.com Ayrıca her posting'in başlığına tıkladığınızda metnin sonunda göreceğiniz kutucuğa da yorum ekleyebilirsiniz... İlginiz için teşekkürler!